Veelgestelde Vragen (FAQ)

Alles wat je moet weten om je video-oplossingen optimaal te gebruiken

Wil je het maximale halen uit je Jabra-oplossingen? We hebben deze FAQ opgesteld om eenvoudige, praktische antwoorden te geven op de meest gestelde vragen en om je te helpen bij technische problemen.

Je vindt hier tips voor het installeren en gebruiken van je apparaten, en je ontdekt hoe je technische storingen kunt oplossen die zich mogelijk voordoen.

 
 
 
1

Ik wil een kleine ruimte uitrusten. Welke camera moet ik kiezen?

Voor een kleine vergaderruimte raden we compacte oplossingen aan die weinig ruimte innemen. De PanaCast 20 biedt alles wat je nodig hebt: een kijkhoek van 90°, ruisonderdrukking en meer. Voor audio zorgen de Speak2 40 en Speak2 55 voor een gelijkmatige geluidsverdeling in de hele ruimte.


2

Mijn ruimte heeft plaats voor 10 personen. Welke Jabra-camera past daarbij?

In dit geval is de PanaCast 50 het ideale hulpmiddel! Dankzij het brede gezichtsveld en de slimme technologieën wordt elke hoek van de ruimte perfect gedekt. Voor de audio is de Speak2 75 speakerphone een uitstekende keuze, met optimaal en homogeen geluid.


3

Werken deze producten met alle videoconferentieplatforms?

Ja, Jabra-oplossingen zijn compatibel met populaire software zoals Microsoft Teams, Zoom en Google Meet. Sommige apparaten zijn gecertificeerd voor één specifiek platform voor een betere gebruikerservaring binnen dat platform.


4

Moeten Jabra-apparaten worden bijgewerkt?

Ja, we raden aan om regelmatig updates uit te voeren via de Jabra Direct-app. Zo profiteer je van de nieuwste functies en blijft je apparatuur optimaal presteren.


5

Hoe stel ik een Speak2 speakerphone in?

Dat gaat snel en intuïtief! Sluit het apparaat gewoon aan via USB of verbind via Bluetooth (voor compatibele modellen) met je computer of smartphone. Geluidsinstellingen kun je aanpassen in de Jabra Direct-app.


6

Wat is het verschil tussen de PanaCast 50 en de PanaCast 50 VBS?

Onedirect
PanaCast 50 : Een USB-apparaat dat je aansluit op een laptop (BYOD) of een room tablet (Room System). Dit apparaat kan niet zelfstandig een vergadering hosten.
Onedirect
PanaCast 50 VBS : Een Android-bar die communicatieplatforms (Zoom/Teams) native draait. Deze kan zelfstandig een vergadering organiseren, zonder andere apparaten.

7

Wat zijn de montagemogelijkheden voor de PanaCast 50 VBS?

De PanaCast 50 VBS kan op drie manieren worden geïnstalleerd:

Onedirect
Muurbeugel (meegeleverd )
Onedirect
Schermsteun (apart verkrijgbaar )
Onedirect
Tafelstandaard ( apart verkrijgbaar ) - werkt alleen met de VBS-versie
 

Oplossingen voor veelvoorkomende technische problemen

 
1

Mijn camera werkt niet (meer)...

Sta je op het punt om een vergadering te starten en werkt je camera niet? Probeer het volgende:

Onedirect
Stap 1: Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten
Onedirect
Stap 2: Kijk of de camera niet per ongeluk is uitgeschakeld in het videoplatform
Onedirect
Stap 3: Controleer via de Jabra Direct-app of de drivers up-to-date zijn

Helpt dit niet? Herstart je apparaat en gebruik Jabra Direct voor verdere diagnose.


2

Tijdens vergaderingen loopt beeld en geluid niet synchroon.

Dit probleem doet zich vooral thuis voor en is in 80% van de gevallen te wijten aan een trage internetverbinding. Tips:

Onedirect
Controleer of je internetverbinding stabiel is
Onedirect
Sluit andere apps die veel bandbreedte gebruiken
Onedirect
Herstart je netwerk

Helpt dat niet? Probeer een bekabelde Ethernet-verbinding voor meer stabiliteit.


3

Mijn Jabra speakerphone geeft echo of achtergrondgeluid.

Met enkele kleine aanpassingen verbeter je snel de geluidskwaliteit:

Onedirect
Zorg dat het apparaat goed gecentreerd op tafel staat
Onedirect
Controleer in de Jabra Direct-app of de ruisonderdrukking correct staat ingesteld

Blijft het probleem? Ook hier kan een vaste (Ethernet-)verbinding helpen voor een stabielere vergaderervaring.

 

Hulp nodig?

Beantwoord een paar korte vragen, dan helpt een van onze verkoopmedewerkers u graag bij het vinden van de perfecte apparatuur!